Bedrijfsinfo

Organisatie

Met een relatief klein personeelsbestand kan Glas Abeln een groot gebied probleemloos bestrijken. 10 servicemonteurs, stuk voor stuk doorgewinterde vakmensen, bestrijken met hun servicewagens de gehele provincie Groningen, de noordoosthoek van Drenthe. Uitschieters naar Friesland, Lelystad en zelfs Brussel zijn ons overigens niet vreemd.

Via ons eigen kantoor aan de Wasaweg 14 wordt de dagelijkse planning gecoördineerd. Na de reguliere werktijden worden de glaszetters gestuurd door onze centrale meldkamers (www.serviceglasherstel.nl en Eurocross en Midglas), die via gratis nummers of via e-mail te bereiken zijn.

Glasschades worden contant (mobiel pinautomaat is op de auto aanwezig) afgerekend als de schade niet verzekerd is of als de relatie niet bekend is bij de administratie van Glas Abeln en/of de meldkamer.
Is de relatie wèl bekend of verzekerd bij een bij Service Glasherstel aangesloten maatschappij, dan worden de facturen rechtstreeks verzonden binnen 48 uur na het herstel van de schade.

De projecten en de vervanging van kozijnen worden uitsluitend via het kantoor in Groningen gecalculeerd, voorbereid en uitgevoerd.

De administratieve afwikkeling wordt in eigen beheer van begin tot eind gevolgd met een professioneel softwareprogramma.

Historie, realiteit en toekomst

Het bieden van kwaliteit, degelijkheid en persoonlijke service zijn aspecten die wij hoog in het vaandel hebben staan. Deze factoren zijn tot op heden bepalend geweest voor het succes van ons bedrijf. Dit succes is mede te danken aan onze medewerkers, onderaannemers en aan onze toeleveranciers.

Als directie en medewerkers zullen wij ook in de toekomst alles in het werk stellen om het vertrouwen van onze zakenrelaties te behouden, door op dezelfde manier zaken met hen te doen zoals zij die jaren van ons gewend zijn geweest. Wij hopen dan ook dat u als bezoeker van onze site een goed beeld van ons bedrijf zult krijgen.

Historie

Het huidige bedrijf vindt zijn oorsprong in de 19de eeuw, voor zover wij na hebben kunnen gaan, in 1898. Johan G. Abeln begon toen met de verkoop van glas en het beletteren van grafstenen, jawel! In de jaren twintig van de vorige eeuw kwam zijn zoon Eduard in het bedrijf en op 21 april 1932 werd de naamloze vennootschap J.G. ABELN en Zn ingeschreven bij de kamer van koophandel als opvolger van de VOF.

[youtube OZiWiczIocM 460 340]

Hierboven een paar “actie” foto’s uit de jaren ’30 van de vorige eeuw.

De naam werd na de oorlog gewijzigd in Glas Abeln NV, later in Glas Abeln BV. De kleinzonen Johan en Eddy nemen het roer in de jaren zestig over.

Onze Citroën vrachtwagen behoorde in de vijftiger jaren tot de modernste glasauto van die tijd!

In de jaren tachtig komt het bedrijf in zwaar weer en wordt uiteindelijk overgenomen door Veromco. Kleinzoon Nick, die als bedrijfsleider werkzaam was, werd in 1976 de glasspecialist van Groeneveld Schilders in Glimmen, later overgegaan in Eimers Onderhoudsgroep te Groningen. In 1998 nam Nick de gehele glasafdeling van Eimers over inclusief personeel, wagenpark etc. en blies hij de naam Glas Abeln BV weer nieuw leven in.

Op 1 mei 2011 werd Glas Abeln overgenomen door Hans Boekema, geen onbekende in de glasbranche want Hans is tevens directeur van Boekema, visie op vastgoedonderhoud. Boekema bestaat uit vijf bedrijfsonderdelen: mutatieonderhoud, verbouw & renovatie, schilderwerken, raamfolies en….. een glasservice.

Vestiging

Glas Abeln BV is gevestigd op het industrieterrein Eemspoort, aan de Wasaweg 14 in Groningen, waar ook Boekema, visie op vastgoedonderhoud gevestigd is.  Een ideale uitvalbasis voor de provincies Groningen, Friesland en Drenthe, die de hoofdregio vormen voor alle werkzaamheden.

Alle servicewagens zijn uitgerust met een basis glasvoorraad, zodat 80% van alle glasschades direct hersteld kunnen worden zonder eerst terug te moeten rijden naar een bevoorradingspunt . Dit bespaart tijd en geld voor opdrachtgever…

Communicatie

Volledige communicatie met het eigen kantoor, collega-servicewagens en de meldkamer.
Navigatiesystemen zodat adressen snel en adequaat gevonden kunnen worden, hetgeen vooral ’s nachts een onmisbaar attribuut is geworden.

En last but not least, een monteur, die op alles is voorbereid: zowel op glastechnisch gebied als op het psychologische vlak.

Toekomst

Naast een vaste werkvoorraad uit het glasherstel, is een stijgende lijn zichtbaar bij de afdeling kozijnen. Ook de specials, hardglazen deuren en volledig structureel glas, worden steeds belangrijker. Niet alleen is hiervoor specifieke kennis nodig van de toe te passen materialen, ook de klant wenst steeds meer onmogelijke toepassingen. Meestal slagen wij er in het wél mogelijk te maken.

Glas Abeln BV kiest ervoor om relatief klein te blijven, onafhankelijk en dus onbevooroordeeld in de keuze van merk en fabriek, zodat altijd het beste advies, technisch én financieel, aan de klant gegeven kan worden.